Uniaktivite.net: Özellikle üniversite kulüplerinde aktif 75 bin üyesi var. Şirketler Uniaktivite’yi gençlik pazarlama kampanyalarında kullanıyor.
Petarkadas.com: Siteye 50 binden fazla hayvansever, 30 binden fazla pet kayıtlı. Pet ürünleri satan şirketler tarafından kullanılıyor.
1insaat.com: Toplam 52 bin üyesinin yüzde 90’ı inşaat sektöründe çalışan platform, özellikle mühendislere özel tanıtım yapmak isteyen markalar açısından önemli bir platform.
Zeytindostu.org: 2005 yılında zeytin sektöründe iletişim köprüsü olması amacıyla kurulan e-grup bugün 10 binden fazla üyeye sahip. Sektörün en önemli platformlarından biri konumunda…
Hobimlemutluyum.com: Türkiye’de emekli yaşlılara yönelik en etkin platformlardan. Garanti Emeklilik’in desteklediği site, orta ve üst gelir grubuna mensup yaşlılara ulaşmak için son derece etkili.
Denedimbiliyorum.com: P&G tarafından kadınlar için geliştirilen bir platform. Kadınlara faydalı bilgiler paylaşılıyor. Kadınlara özel ürünlerde kampanya, indirim gibi fırsatlar sunuluyor.
Kızlararasında.com: P&G markasının genç kızlara yönelik platformu. Genç kızlara yönelik P&G ürünlerinde, indirim kampanya gibi bilgiler platform üyeleri ile öncelikle paylaşılıyor.
1 Kasım 2009 Pazar
Yapı sektöründe en güçlü WOMM kaynağı
Yüzde 90’ı inşaat sektöründe çalışan 52 bin üyesi bulunan 1insaat.com platformu, yapı sektöründe WOMM (ağızdan ağıza pazarlama) etkisi oluşturmak için en etkili kaynak olarak kabul ediliyor. 1insaat.com platformunun kurucusu ve yöneticisi Cem Kafadar şu bilgileri aktarıyor:
“52 bin bireysel üyemiz var. Ayrıca sektörden 1000’in üzerinde firma kendi blogunu yönetiyor. Şirketler 1insaat.com platformunu kullanarak kendi bloglarını oluşturabiliyor ve sektördeki potansiyel müşterilerini bloglarına üye yapabiliyorlar. Blogları üzerinden hizmet ve ürünlerine ilişkin her türlü bilgilendirmeyi blog üyelerine iletebiliyorlar. Pazarlama hizmeti anlamında firmalar sektörden 52 bin insan arasından arama yaparak hedef müşterilerine ulaşabiliyor ve onlarla doğrudan iletişime geçebiliyorlar. Ürün ve hizmetlerinin memnuniyeti veya bilinirliğine yönelik anket çalışmaları talep edebiliyorlar. 1 dakika içinde binlerce üyemize anket sorularını iletiyoruz. Anketi yanıtlayan üyelerimize 1 aylık profesyonel üyelik hediye ediyoruz. Genel olarak bakıldığında yapı sektöründe faaliyet gösteren ya da bu sektörde çalışanları hedefleyenler için çok ciddi bir WOMM (Ağızdan ağıza pazarlama) gücüne sahibiz. Bu kapsamda müşterilerimizin talebine bağlı olarak farklı kampanyalar düzenliyoruz.1insaat.com platformu üzerinden kendi ürünlerimizin satışlarını yapıyoruz. Örneğin sadece 1insaat.com platformunu kullanarak 5 CD’lik Yapı Sektörü Bilgi Arşivi setimizin sektörden 10 binin üzerinde insana satışını gerçekleştirdik. Başka hiçbir ortamda bu kadar kişiye böyle spesifik bir ürünün satışını yapma imkanı olmadığı gibi ürününüzü bu kadar kimseye duyurmakta dahi zorlanırsınız. Bizden firmaların benzer şekilde satışını yapmalarını istedikleri ürünler oluyor
“52 bin bireysel üyemiz var. Ayrıca sektörden 1000’in üzerinde firma kendi blogunu yönetiyor. Şirketler 1insaat.com platformunu kullanarak kendi bloglarını oluşturabiliyor ve sektördeki potansiyel müşterilerini bloglarına üye yapabiliyorlar. Blogları üzerinden hizmet ve ürünlerine ilişkin her türlü bilgilendirmeyi blog üyelerine iletebiliyorlar. Pazarlama hizmeti anlamında firmalar sektörden 52 bin insan arasından arama yaparak hedef müşterilerine ulaşabiliyor ve onlarla doğrudan iletişime geçebiliyorlar. Ürün ve hizmetlerinin memnuniyeti veya bilinirliğine yönelik anket çalışmaları talep edebiliyorlar. 1 dakika içinde binlerce üyemize anket sorularını iletiyoruz. Anketi yanıtlayan üyelerimize 1 aylık profesyonel üyelik hediye ediyoruz. Genel olarak bakıldığında yapı sektöründe faaliyet gösteren ya da bu sektörde çalışanları hedefleyenler için çok ciddi bir WOMM (Ağızdan ağıza pazarlama) gücüne sahibiz. Bu kapsamda müşterilerimizin talebine bağlı olarak farklı kampanyalar düzenliyoruz.1insaat.com platformu üzerinden kendi ürünlerimizin satışlarını yapıyoruz. Örneğin sadece 1insaat.com platformunu kullanarak 5 CD’lik Yapı Sektörü Bilgi Arşivi setimizin sektörden 10 binin üzerinde insana satışını gerçekleştirdik. Başka hiçbir ortamda bu kadar kişiye böyle spesifik bir ürünün satışını yapma imkanı olmadığı gibi ürününüzü bu kadar kimseye duyurmakta dahi zorlanırsınız. Bizden firmaların benzer şekilde satışını yapmalarını istedikleri ürünler oluyor
Facebook üzerinden .5.5 bin kişiye gazoz tanıtımı
Türkiye’nin sosyal network konusunda en etkili uzmanlarından Özgür Alaz, Çamlıca gazoz için Facebook üzerinde gerçekleştirdikleri kampanyayı aktarıyor:
“Sosyal networkler artık dünyanın bir numaralı online aktivitesi. Örnek vermek gerekirse facebook’un 300 milyon aktif kullanıcısı var. Ve insanların facebook içinde geçirdikleri süre yarım saati bulabilmektedir. Sosyal networkler çapında yeni bir soru ortaya çıkıyor. Marka topluluğu kendisi mi geliştirmeli yoksa zaten olan topluluk sitelerinin altında mı geliştirmeli. Facebook’da zaten 15 milyon Türk kullanıcısı var. Marka etrafında veya ortak bir ilgi alanında insanlar biraraya getirilebilir. Böylece markalar ana müşterileriyle direkt iletişim kurabilir hale geliyor, insanlar birbirlerine yardımcı olabiliyor, ağızdan ağıza pazarlamanın en etkin yollarından biri hayata geçirilmiş oluyor. Şirketimiz PromoQube, Facebook markaların topluluk geliştirmesi için projeler sunuyor. Zaten 15 milyon kişinin olduğu bir sitede topluluk geliştirmek en hızlı yöntem. Üstelik markalar facebook’un tüm viral avantajlarından da faydalanabiliyor. Topluluk kurduktan sonra, markaların toplulukları yönetmeye, toplulukları geliştirmeye ve topluluktaki kişileri tanımaya ihtiyacı var. Geliştirdiğimiz özel uygulamalar ile markanın ihtiyaçlarını karşılıyoruz. Facebook.com/camlicaportakalli adresinde görülebilecek Çamlıca Portakallı buna örnek bir projemiz. Nostaljik bir ürün olan çamlıca portakallı, iletişimde de nostalji temasını kullanıyor. Nostalji temasında insanları konuşturtmak, nostalji teması etrafında marka deneyimi yaşatmak marka için önemli bir amaç. Bu amaç için yeni bir topluluk yaratmak yerine, zaten olan Facebook platformu altında bir topluluk yarattık. Topluluk organik olarak büyüyor. İlk aydan 5 bin 500 kişiye ulaştık.”
“Sosyal networkler artık dünyanın bir numaralı online aktivitesi. Örnek vermek gerekirse facebook’un 300 milyon aktif kullanıcısı var. Ve insanların facebook içinde geçirdikleri süre yarım saati bulabilmektedir. Sosyal networkler çapında yeni bir soru ortaya çıkıyor. Marka topluluğu kendisi mi geliştirmeli yoksa zaten olan topluluk sitelerinin altında mı geliştirmeli. Facebook’da zaten 15 milyon Türk kullanıcısı var. Marka etrafında veya ortak bir ilgi alanında insanlar biraraya getirilebilir. Böylece markalar ana müşterileriyle direkt iletişim kurabilir hale geliyor, insanlar birbirlerine yardımcı olabiliyor, ağızdan ağıza pazarlamanın en etkin yollarından biri hayata geçirilmiş oluyor. Şirketimiz PromoQube, Facebook markaların topluluk geliştirmesi için projeler sunuyor. Zaten 15 milyon kişinin olduğu bir sitede topluluk geliştirmek en hızlı yöntem. Üstelik markalar facebook’un tüm viral avantajlarından da faydalanabiliyor. Topluluk kurduktan sonra, markaların toplulukları yönetmeye, toplulukları geliştirmeye ve topluluktaki kişileri tanımaya ihtiyacı var. Geliştirdiğimiz özel uygulamalar ile markanın ihtiyaçlarını karşılıyoruz. Facebook.com/camlicaportakalli adresinde görülebilecek Çamlıca Portakallı buna örnek bir projemiz. Nostaljik bir ürün olan çamlıca portakallı, iletişimde de nostalji temasını kullanıyor. Nostalji temasında insanları konuşturtmak, nostalji teması etrafında marka deneyimi yaşatmak marka için önemli bir amaç. Bu amaç için yeni bir topluluk yaratmak yerine, zaten olan Facebook platformu altında bir topluluk yarattık. Topluluk organik olarak büyüyor. İlk aydan 5 bin 500 kişiye ulaştık.”
29 Ekim 2009 Perşembe
Şirketler WOMM'da nereye yatırım yapıyor?
PQ Media araştırma şirketinin çalışmasına göre WOMM en hızlı büyüyen pazarlama kategorisi. Çalışmada WOMM altında ahngi sektörlerin uygulamaların yükseldiği de yer alıyor. Aşağıda çalışmadan kısa bir alıntı var. Çalışmanın linki ise en altta...
**
The WoM industry, which PQ Media was the first source to define, structure and size in 2007, includes two major sectors – content & service providers and ancillary products – as well as six additional segments within those sectors – strategy & consulting, WoM agencies, online communities, WoM media, research & measurement, and technology & tools. PQ Media defines WoM marketing as an alternative marketing strategy supported by research and technology, which encourages consumers to dialogue about products and services through various online and offline tactics, often facilitated by brand ambassadors. Industry spending increased at a compound annual growth rate (CAGR) of 37.6% from 2003 to 2008, as the rise in popularity of blogs, social networks and online communities led brands to shift dollars to WoM as part of integrated media solutions in their quest to engage more elusive consumers.
http://www.pqmedia.com/about-press-20090729-wommf.html
**
The WoM industry, which PQ Media was the first source to define, structure and size in 2007, includes two major sectors – content & service providers and ancillary products – as well as six additional segments within those sectors – strategy & consulting, WoM agencies, online communities, WoM media, research & measurement, and technology & tools. PQ Media defines WoM marketing as an alternative marketing strategy supported by research and technology, which encourages consumers to dialogue about products and services through various online and offline tactics, often facilitated by brand ambassadors. Industry spending increased at a compound annual growth rate (CAGR) of 37.6% from 2003 to 2008, as the rise in popularity of blogs, social networks and online communities led brands to shift dollars to WoM as part of integrated media solutions in their quest to engage more elusive consumers.
http://www.pqmedia.com/about-press-20090729-wommf.html
21 Ekim 2009 Çarşamba
Insanlar neden bir urun-marka hakkında konuşur?
Başlıktaki soruya dair Marsha Richins, "The Role of Involvement and Opinion Leadership" adlı makalesinde 3 temel nedene dikkat çekiyor: Ürünle ilgili tavsiyede bulunmak, kişisel deneyimini aktarmak, ürünle ilgibi bir haber vermek...
17 Ekim 2009 Cumartesi
Rakipsiz ürünlerin de WOMM’a ihtiyacı var mı?
Özellikle şirketlerin genel müdürü ya da hissedarı pozisyonundaki arkadaşlar kişisel sohbetlerimizde şunu sorguluyorlar: Eğer, ürününüz Starbucks veya iPod gibi pazarda öncü, rakipsiz nitelikte ise WOMM’a ihtiyacı var mı? Zaten ürünün kendi özelliği doğal bir WOMM etkisine yol açacaktır…
Ben bu soruya şu yanıtları veriyorum:
- iPod, iPhone, Starbucks gibi markalar ve ürünler dünya çapında öncü nitelikte. İkincileri yok. Şansınızı böyle bir ürün geliştirmeye bağlayamazsınız. Üstelik bu markalar da son derece etkili WOMM çalışması yapıyor. Bir örnek: Apple Türkiye’de üniversitelerde en kapsamlı evanjelist veya marka temsilciliği programı yürüten şirketlerden biri. Konvensiyonel reklam mecralarına girmeyen Starbucks özellikle çalışan odaklı stratejisi ile WOM düzeyini yönetiyor.
- P&G gibi pazarlamada öncü ve kurallarını belirleyen bir şirket hem dünyada hem de Türkiye’de en etkili ve sürekli WOMM kampanyalarını yürütüyor.
- Her markanın WOM düzeyi bir düzeyden başlar zamanla farklı etmenlerle yükselebilir. Ancak bir süre sonra düşüşe geçer. Doğru bir WOMM çalışması ile aşağıya düşüş trendi engellenebilir. En azından geciktirilerek marka ömrü uzatılabilir.
- Bugün birçok kategoride ürünlerin marjinal faydaları arasındaki fark son derece sınırlı. Fark oluşturmak için entegre bir WOMM yönetim stratejisine ihtiyacınız var.
- WOMM interaktif nitelikteki belki de en kapsamlı pazarlama yaklaşımıdır. Hem müşteriyi dinler hem de gerektiğinde doğrudan satış odaklı yöntem sunar.
Son söz: Bence hem lider ürünler geliştirmeye çalışın hem de sürekli WOMM çalışması yapın…
Ben bu soruya şu yanıtları veriyorum:
- iPod, iPhone, Starbucks gibi markalar ve ürünler dünya çapında öncü nitelikte. İkincileri yok. Şansınızı böyle bir ürün geliştirmeye bağlayamazsınız. Üstelik bu markalar da son derece etkili WOMM çalışması yapıyor. Bir örnek: Apple Türkiye’de üniversitelerde en kapsamlı evanjelist veya marka temsilciliği programı yürüten şirketlerden biri. Konvensiyonel reklam mecralarına girmeyen Starbucks özellikle çalışan odaklı stratejisi ile WOM düzeyini yönetiyor.
- P&G gibi pazarlamada öncü ve kurallarını belirleyen bir şirket hem dünyada hem de Türkiye’de en etkili ve sürekli WOMM kampanyalarını yürütüyor.
- Her markanın WOM düzeyi bir düzeyden başlar zamanla farklı etmenlerle yükselebilir. Ancak bir süre sonra düşüşe geçer. Doğru bir WOMM çalışması ile aşağıya düşüş trendi engellenebilir. En azından geciktirilerek marka ömrü uzatılabilir.
- Bugün birçok kategoride ürünlerin marjinal faydaları arasındaki fark son derece sınırlı. Fark oluşturmak için entegre bir WOMM yönetim stratejisine ihtiyacınız var.
- WOMM interaktif nitelikteki belki de en kapsamlı pazarlama yaklaşımıdır. Hem müşteriyi dinler hem de gerektiğinde doğrudan satış odaklı yöntem sunar.
Son söz: Bence hem lider ürünler geliştirmeye çalışın hem de sürekli WOMM çalışması yapın…
15 Ekim 2009 Perşembe
WOMM’u reklam, PR, outdoor ile karıştırmamak için tavsiyeler…
Bir zamanlar bütün pazarlama danışmanlarının CRM uzmanı olduğu gibi, şimdi de birçok reklam ve iletişim ajanslarının WOMM hizmeti vermeye talip olduğunu görüyoruz.
Bu nedenle çok kısa olarak; WOM ile WOMM arasındaki farkı anlamak gerekiyor. WOMM: Ağızdan ağza iletişim… WOMM: Ağızdan ağza pazarlama. Bir kampanyaya WOMM diyebilmek için WOM (ağızdan ağza iletişim) aktivitesinin artmasını hedeflemelidir.
Hemen hemen her promotion-tanıtım aktivitesi WOM etkisine yol açar. Belirli ölçüde markanın, ürünün konuşulmasını sağlar. Reklam, PR, outdoor aktivitesi, medya kampanyası gibi iletişim çalışmalarının hepsinin sonucunda marka konuşulur. Ancak bilinçsiz ve kontrolsüz bir şekilde ortaya çıkan bu WOM etkisi ortada bir WOMM faaliyetini olduğu anlamına gelmez. Dünyanın öncü WOMM ajanslarından Bzz Agent CEO’su Dave Balter da kişilerin marka, ürün ile ilgili yaptıkları konuşmaların yüzde 40’ının geleneksel medya ve reklam mesajlarından kaynaklandıklarını söylemişti. Örneğin, tüketici televizyonda reklamı görüyor bunun sonucunda arkadaşına marka ile ilgili konuşuyor. Şimdi WOM etkisi sağlıyor diye ilgili TV reklamına WOMM diyemeyiz. Diğer bir deyişle doğada kendiliğinden yetişen bitkilere bakarak tarım yapıldığını söyleyemeyiz.
Bir iletişim çalışmasına WOMM diyebilmek için, aktivitenin stratejik hedefi, istenilen WOM etkisini sağlamak olmalıdır. Ben markamın NPS veya konuşulma performansını şuradan şuraya taşımak istiyorum. Markamla ilgili retoriğin şu ifadeden şu ifadeye doğru değişmesini istiyorum demelidir. İstenilen yönde istenilen şekilde markanın konuşulmasını sağlamalıdır.
Bu bağlamda bence bir kişi ya da şirket, WOMM danışmanlığı yaptığını iddia ederken şunları söylemelidir: Ben markamın algısının şuradan şuraya yükselmesi ya da değişmesini hedefliyorum. Bunun için de markanın şu şekilde, şu kitle tarafından konuşulmasını istiyorum. Bu amaçla entegre WOMM iletişimi kapsamında; reklam, PR, viral pazarlama, outdoor aktivitelerini şu şekilde kullanacağım demelidir.
Yine bugün WOMM ajansı olarak nitelendirilebilecek şirketler özünde birebir müşteri deneyimi sağlayan Bzz Agent, Vocal Point, Tremor, Denedimbiliyorum gibi yapılardır. Çünkü bu ajanslar markalarla ilgili doğrudan WOMM etkisi sağlıyor.
Peki bütün bunlar ne işe yarar… En azından iletişime entegre bakış açısının önemini anlamamıza…
Bu nedenle çok kısa olarak; WOM ile WOMM arasındaki farkı anlamak gerekiyor. WOMM: Ağızdan ağza iletişim… WOMM: Ağızdan ağza pazarlama. Bir kampanyaya WOMM diyebilmek için WOM (ağızdan ağza iletişim) aktivitesinin artmasını hedeflemelidir.
Hemen hemen her promotion-tanıtım aktivitesi WOM etkisine yol açar. Belirli ölçüde markanın, ürünün konuşulmasını sağlar. Reklam, PR, outdoor aktivitesi, medya kampanyası gibi iletişim çalışmalarının hepsinin sonucunda marka konuşulur. Ancak bilinçsiz ve kontrolsüz bir şekilde ortaya çıkan bu WOM etkisi ortada bir WOMM faaliyetini olduğu anlamına gelmez. Dünyanın öncü WOMM ajanslarından Bzz Agent CEO’su Dave Balter da kişilerin marka, ürün ile ilgili yaptıkları konuşmaların yüzde 40’ının geleneksel medya ve reklam mesajlarından kaynaklandıklarını söylemişti. Örneğin, tüketici televizyonda reklamı görüyor bunun sonucunda arkadaşına marka ile ilgili konuşuyor. Şimdi WOM etkisi sağlıyor diye ilgili TV reklamına WOMM diyemeyiz. Diğer bir deyişle doğada kendiliğinden yetişen bitkilere bakarak tarım yapıldığını söyleyemeyiz.
Bir iletişim çalışmasına WOMM diyebilmek için, aktivitenin stratejik hedefi, istenilen WOM etkisini sağlamak olmalıdır. Ben markamın NPS veya konuşulma performansını şuradan şuraya taşımak istiyorum. Markamla ilgili retoriğin şu ifadeden şu ifadeye doğru değişmesini istiyorum demelidir. İstenilen yönde istenilen şekilde markanın konuşulmasını sağlamalıdır.
Bu bağlamda bence bir kişi ya da şirket, WOMM danışmanlığı yaptığını iddia ederken şunları söylemelidir: Ben markamın algısının şuradan şuraya yükselmesi ya da değişmesini hedefliyorum. Bunun için de markanın şu şekilde, şu kitle tarafından konuşulmasını istiyorum. Bu amaçla entegre WOMM iletişimi kapsamında; reklam, PR, viral pazarlama, outdoor aktivitelerini şu şekilde kullanacağım demelidir.
Yine bugün WOMM ajansı olarak nitelendirilebilecek şirketler özünde birebir müşteri deneyimi sağlayan Bzz Agent, Vocal Point, Tremor, Denedimbiliyorum gibi yapılardır. Çünkü bu ajanslar markalarla ilgili doğrudan WOMM etkisi sağlıyor.
Peki bütün bunlar ne işe yarar… En azından iletişime entegre bakış açısının önemini anlamamıza…
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)