1 Kasım 2009 Pazar

Facebook üzerinden .5.5 bin kişiye gazoz tanıtımı

Türkiye’nin sosyal network konusunda en etkili uzmanlarından Özgür Alaz, Çamlıca gazoz için Facebook üzerinde gerçekleştirdikleri kampanyayı aktarıyor:

“Sosyal networkler artık dünyanın bir numaralı online aktivitesi. Örnek vermek gerekirse facebook’un 300 milyon aktif kullanıcısı var. Ve insanların facebook içinde geçirdikleri süre yarım saati bulabilmektedir. Sosyal networkler çapında yeni bir soru ortaya çıkıyor. Marka topluluğu kendisi mi geliştirmeli yoksa zaten olan topluluk sitelerinin altında mı geliştirmeli. Facebook’da zaten 15 milyon Türk kullanıcısı var. Marka etrafında veya ortak bir ilgi alanında insanlar biraraya getirilebilir. Böylece markalar ana müşterileriyle direkt iletişim kurabilir hale geliyor, insanlar birbirlerine yardımcı olabiliyor, ağızdan ağıza pazarlamanın en etkin yollarından biri hayata geçirilmiş oluyor. Şirketimiz PromoQube, Facebook markaların topluluk geliştirmesi için projeler sunuyor. Zaten 15 milyon kişinin olduğu bir sitede topluluk geliştirmek en hızlı yöntem. Üstelik markalar facebook’un tüm viral avantajlarından da faydalanabiliyor. Topluluk kurduktan sonra, markaların toplulukları yönetmeye, toplulukları geliştirmeye ve topluluktaki kişileri tanımaya ihtiyacı var. Geliştirdiğimiz özel uygulamalar ile markanın ihtiyaçlarını karşılıyoruz. Facebook.com/camlicaportakalli adresinde görülebilecek Çamlıca Portakallı buna örnek bir projemiz. Nostaljik bir ürün olan çamlıca portakallı, iletişimde de nostalji temasını kullanıyor. Nostalji temasında insanları konuşturtmak, nostalji teması etrafında marka deneyimi yaşatmak marka için önemli bir amaç. Bu amaç için yeni bir topluluk yaratmak yerine, zaten olan Facebook platformu altında bir topluluk yarattık. Topluluk organik olarak büyüyor. İlk aydan 5 bin 500 kişiye ulaştık.”

1 yorum: