14 Ocak 2010 Perşembe

Bütünsel marka deneyimi

Deneyim pazarlaması alanında faaliyet gösteren bir diğer önemli şirket ise Eser Hakim Brand Experience Designer. Şirketin kurucu ortağı olarak öne çıkan Eser Hakim, Trio Pazarlama Çözümleri, Image ve Strateji Halkla İlişkiler, Yorum Publicis, BBDO, Proximity Network gibi şirketlerde görev yapmış bir isim. Deneyim pazarlaması alanında Unilever, Loreal, Colgate, Palmolive, Henkel gibi markalara 14 yıldır farklı projeler tasarlayan Eser Hakim, deneyimsel pazarlama sürecini şu şekilde tanımlıyor: “Deneyimsel pazarlamayı en genel anlamıyla markanızın gerçeğini kabileniz için anlamlı olacak, kişiselleştirilmiş deneyimlerle yaşatmak olarak tanımlayabiliriz. İletişim bombardımanından kaçınan gününüz insanını, kendi rızası ile işin bir parçası haline getirebiliyoruz.” Marka deneyimine çok daha geniş bir perspektiften bakmanın mümkün olduğunu ifade eden Hakim, “Markanızla ilgili tüm iletişim çalışmalarınızda kabilenize, mesajınızı çeşitli duygular yaşatarak verirsiniz. Örneğin televizyon reklamında kullandığınız üslup aslında markanızın kullananlarında nasıl bir duygu yaşatacağının işareti değil midir? Ya da mağazanıza giren bir müşteri vitrinden dekorasyona, müzikten satış danışmanının tavrına kadar bütünsel bir marka deneyimi yaşamış olmaz mı? Bu perspektiften bakıldığında marka deneyimi, marka konumlandırmasının bir sonraki adımı. Türkiye’de daha çok hızlı tüketim ve hizmet sektöründeki markaların deneyimsel pazarlamaya odaklandıkları görülüyor. Marka özünü doğru belirlemiş, deneyimsel pazarlamayı bu öze oturtmuş markalar, ölçülebilir sonuçlar alıyor. Farkındalık yaratma, duygusal bağ kurma, kulaktan kulağa konuşturma gibi soyut hedeflerin yanı sıra satış artışı gibi somut hedefler de kolaylıkla yakalanıyor” diyor. Mariachi, Nestea, Braun, Gillette, Scotch Brite, Nokia, Mon Reve, Smart Kids gibi markalara özel projeler tasarlayan Eser Hakim Brand Experience Designer’ın en güncel projeleri ise şöyle…


Not: Bu yazı Platin Dergisi editörlerinden Bahar Akgün’un yazısından alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder