14 Ocak 2010 Perşembe

Deneyim pazarlaması

Bu yazı Platin Dergisi editörlerinden Bahar Akgün’un yazısından alınmıştır...

Marka bilinirliğini artırmak, sadık tüketiciler yaratmak ve geleneksel pazarlama stratejilerinin dışına çıkmanın en güncel yolu deneyim pazarlamasından geçiyor. Pazarlamada beş duyuya yatırım yaparak ilerleyen markaların performansı ise giderek yükseliyor.

Aynı sektörde faaliyet gösteren onlarca marka arasından kısa sürede farkındalık yaratarak öne çıkabilmek, zorlu bir süreci de beraberinde getiriyor. Hedef kitleyi ürün-hizmet süreçlerinin merkezine oturtan, iletişim metodolojilerini de ürün-hedef kitle-deneyim üçgeni çerçevesinde konumlandıran markalar hem bilinirliliklerini artırıyor hem de sadık tüketiciler yaratıyor.
Bu konuda verilebilecek en başarılı örneklerden biri de hiç şüphesiz Amazon. Geleneksel pazarlama-reklam stratejilerine yatırım yapmaktansa müşteri ilişkileri ağının daha da gelişmesine yön verecek detaylara para akıtan Amazon, hedef kitlesinin beklentilerini analiz ederek, bir taşla iki kuş vurmuş oluyor. Dijital arenada hizmet veren markalar, deneyim pazarlaması konusunda çok daha aktif projeler geliştiriyor. Geleneksel markalar ise aradaki açığı kapatmak üzere… Alternatif atletlere sponsor olan, değişik yaşam stili aktivitelerine önderlik eden Red Bull, deneyim pazarlamasını başarıyla kullanan öncü markalardan biri… Flugtag, Crashed Ice gibi kendi etkinliklerini yaratan Red Bull, ww.redbull.com sitesiyle de farkındalık yaratan, ilgi çekici bir konsepte sahip. Çoğu kişi Camper’in sadece bir ayakkabı markası olduğunu zannediyor. Oysa marka, Barselona ve Berlin’deki Casa Camper otelleri ve farklı tasarımcılarla işbirliği çerçevesinde geliştirdiği ‘Camper Together’ mağaza konseptiyle hedef kitlesine farklı bir yaşam stili vaat ediyor. Karakteristik çizimleri ve barok mimari tarzı ile galeri-mağaza konsepti altında tasarlanan mağazalar, yeni bir oluşumun temsilcisi…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder