14 Ocak 2010 Perşembe

Nike'tan deneyim pazarlaması

Bu yazı Platin Dergisi editörlerinden Bahar Akgün’un yazısından alınmıştır...

Deneyim pazarlamasına yönelik yaratıcı projeler geliştiren bir diğer şirket ise Nike… Tüketicileriyle bir arada olmaya yönelik stratejilere yatırım yapan Nike, Nike+, Human Race, Livestrong Chalkbot gibi aktivitelerle hedef kitlesine sıra dışı deneyimler yaşatıyor. Dijital platformları kullanarak marka imajını güçlendiren ve yeni müşterilere ulaşan markaların başında ise Japon hazır giyim zinciri Uniqlo geliyor. Uniqlo, inovatif iPhone aplikasyonları, yenilikçi gündemleri ya da farklı e-ticaret uygulamalarıyla kendisinden binlerce kilometre uzaklıktaki tüketicilerinin dikkatini sürpriz bir biçimde çekmeyi başarıyor. Yeni Zelandalı perakendeci The Warehouse limited, erkek müşterilerine yönelik uygulamasıyla dikkat çekiyor. The Warehouse Limited, erkek tüketicileri, hiç para harcamadan kız arkadaşlarını ya da eşlerini etkileme sözü vererek kendine çekiyor. Kampanyada sadece erkeklerin girebildiği ‘gizli’ bir mikro site bulunuyor. Bu siteye sadece ‘Erkek misin’ testini doğru çözebilenler giriyor. E-mail mesajlar ve canlı etkinliklerle hem erkeklerin hem kadınların ilgisi çekiliyor. Ayrıca arkasında ‘Seni seviyorum bebeğim’ yazan bir uçak da kampanyanın bir parçasını oluşturuyor. Warehouse'un sitesine üye olan erkeklere uçağın hangi gün nerede olacağı bilgisi veriliyor ve sevgililerine onun için özel uçak kiraladığını söylemeleri isteniyor. Ayrıca üye erkeklere romantik bir sevgililer günü için öneriler de sunuluyor. Otomotivden tekstile, gıdadan hızlı tüketime kadar farklı sektörlerde faaliyet gösteren pek çok marka stratejisti ve pazarlama uzmanı farklı mecralardan, mesaj çözümlemelerinden ya da interaktif uygulamalardan beslenerek algıda seçicilik yaratmaya odaklanmış durumda…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder