14 Ocak 2010 Perşembe

Mariachi ve Nestea'den örnek uygulamalar

Mariachi ve Nestea’dan örnek uygulamalar

Bu yazı Platin Dergisi editörlerinden Bahar Akgün’un yazısından alınmıştır.

Hedef kitlesine farklı bir açıdan ulaşmak isteyen Mariachi için salon ya da terasları mecra haline getiren bir uygulama geliştiren Eser Hakim Brand Experience Designer, ev partileri konseptini yarattı. Facebook için özel bir ‘application’ geliştirildi ve bu organizasyona ‘Mariachi shot the house’ adı verildi. Hedef kitleden partinın tarzını yansıtacak rock, Latin, pop ya da oldies gibi bir tarz seçmeleri istendi. Müşterilerden gelen brieflere göre dekor kuruldu. Bu konsepti yansıtan müzikler çalındı. Ev partilerine reklamlarda görünen belinde shot bardaklı Mariachi kızları da çat kapı katılarak sürpriz yaptı. 3 ayda düzenlenen 12 parti ile 645 kişiye ulaşıldı. Parti sahiplerinin facebook’daki 8 bin 730 arkadaşı da bu organizasyonlardan haberdar oldu.

Sevgililer Günü deneyim kutusu

Eser Hakim Brand Experince Designer, en sevdikleri markalara, farklı deneyimleri bir araya getirdikleri bir deneyim kutusu hazırladı. Bu çalışmayla bir markayı bazen doğru bir ambalajla, bazen farklı bir konumlandırmayla, kimi zaman içine zevk ve eğlence katarak tamamen yeni bir deneyime dönüştürebilecekleri mesajı verildi. Bunu anlatmak için logolarında bulunan ‘elma’dan yola çıkıldı. Elma, önce bir kese kağıdına konarak lezzetli bir öğle yemeğine, sonra farklı bir konumlandırma ve iyi hazırlanmış bir etiketle ilaca, ardından biraz renk ve eğlence katarak elma şekerine dönüştürüldü. ‘Bir marka, iyi çözümlerle farklı deneyimler yaşatabilir ve sonunda kabilenizin aklında iyi bir izlenim kalır’ mesajı verildi. Bu dönemde 65 şirkete gönderim yapıldı. Bu şirketlerden 31’i deneyim kutusu hakkında dönüş yaptı ve 4 tanesi yeni dönem projeleri hakkında brief verdi.


Nestea Frescoball Turnuvası

Tüm yaz boyu süren, İstanbul’dan başlayıp Ege ve Akdeniz sahillerine yayılan gençlere hem marka deneyimi yaşatmak hem de Nestea’yi tatmalarını sağlayacak bir roadshow oluşturmak için kolları sıvayan şirket, sahillerde oynanan Brezilya orijinli oyunu Türkiye’ye getirdi. Tüm tatil beldelerinde, metropollerde, herkesin katılabileceği ve oynayabileceği bir turnuva gerçekleştirildi. İki raket ve bir topa ihtiyaç duyulan aktivitede turnuva alanları kuruldu. Paddleball’larla caddelere çıkıldı. Oynadıkça serinleten ve eğlendiren bir turnuva organize edildi. Buzlu bardaklar ve mobil ekiplerle kalabalıklara ulaşıldı.Braun satin hair color

Braun markası için ‘Saçlarda fark edilir derecede parlaklık’ deneyimini birebir yaşatmak amacıyla Nişantaşı ve Bağdat Caddesi’nde alışveriş kavşaklarına deneyim alanları yerleştiren şirket, farklı bir uygulamaya imza atmış oldu. Farklı yönlerden gelen yayalar, önce büyük bir ayna gördü. Aynaya doğru adım attıklarında çevrelerindeki sokak objelerinden biri aydınlandı. İyice yaklaştıklarında ise aynanın üzerinde yer alan ‘Gecenin karanlığını ışıldayan saçlarınız aydınlatsın’ mesajıyla karşılaştılar. Bu deneyimi pekiştirmek için sokakta ışıltılı saçlarıyla dikkat çeken şemsiyeli kızlar boy gösterdi. Braun pardesülü parlak saçlı kızların sırrı özel yapım Braun şemsiyeleriydi. 9 günlük çalışmanın sonucunda ayna önünde 74 bin 253 kişinin vakit geçirdiği ölçümlendi. Bu çalışmayı 205 bin 200 kişi gördü ve markanın pazar payında yüzde 8’lik artık gerçekleşti. Not: Bu yazı Platin Dergisi editörlerinden Bahar Akgün’un yazısından alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder