14 Ocak 2010 Perşembe

Deneyim pazarlaması hizmeti veren ajanslar

Deneyim pazarlaması konusunda etkin projelere imza atan şirketlerin başında ise Proximity İstanbul geliyor. BBDO gruba bağlı Proximity İstanbul’un genel müdürü Mehmet Bali, deneyim pazarlaması alanında uzmanlaşmış en etkin isimlerden biri… 2008’den bu yana dünyada 5 binden fazla üyesi olan ve 11 dile çevrilen The Experiental Marketing Forum’un danışma kurulunda yer alan Bali, internet danışmalığı ve Trafo grup direktörlüğü gibi görevlerin ardından deneyim pazarlaması alanında faaliyet gösteren Seratonin şirketini kurdu. Eylül 2009’da ise Proximity İstanbul’a geçti.

Deneyim pazarlamasının bir metot değil, dünyadaki iletişim faaliyetlerinin giderek daha da fazla kullanılmaya başladığı bir iletişim filozofisi olduğuna dikkat çeken Bali, “Yıllardır kullandığımız reklam-iletişim faaliyetleri doğru geliştirildiği takdirde deneyim pazarlaması aktivitesi haline gelebilir. Son yıllarda hayata geçirdiğimiz başarılı projelerde daha çok deneyim pazarlaması prensiplerinin kullanıldığı iletişim faaliyetleri öne çıkıyor. Bunun en önemli sebebi ise marka-tüketici arasındaki satın alma kararının kendi aralarında oluşturdukları diyalogla şekillenmesi… Yani günümüzde yapılan iletişimin birincil amacı tüketiciyi ayaklı bir mecra haline getirmek olmalı. Bunun için de ürün-hizmet-iletişim süreçlerinin deneyim pazarlaması prensiplerine uygun biçimde yapılanması gerekiyor. Bir iletişim faaliyetinin başarılı olması, hedef kitlenin aktif katılımının sağlanması, kişiselleştirilmiş iletişim çalışmaları ile duygularının uyandırılması, marka değerlerinin ve söyleminin hatırlanır hale gelmesine bağlı. En beğenilen markalara dair araştırmalara bakıldığında ilk sıralarda yer alan markaların, deneyim pazarlamasını etkin olarak kullanan markalar oldukları görülüyor. Küresel krizin düşürdüğü pazarlama bütçeleri, firmaları tüketiciye ulaşmanın farklı yollarını araştırmaya itmiş durumda. Ancak bütçenin yüksek ya da düşük olması ile deneyim pazarlamasının hiçbir ilişkisi yok” diyor. Tüketicinin bir markayı sevmesi ya da beğenmesi için o markaya dair bir şeyler hissetmesi gerektiğine dikkat çeken Bali, ürün-hizmet tasarımı ve iletişim faaliyetleriyle bu hissi yaratan, marka tüketicisinden ayaklı mecra yaratan markaların rakiplerinin önüne 1-0 değil, 5-0 geçtiğini sözlerine ekliyor. Proximity İstanbul’un yaratıcı deneyim pazarlaması stratejilerine gelince…

Not: Bu yazı Platin Dergisi editörlerinden Bahar Akgün’un yazısından alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder